Klachten en retours

Klachtenregeling en geschillen

1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn.  Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren op het telefoonnummer +32 486 94 88 34 of via info@undies4men.be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.

Mochten we er samen toch niet uitkomen, dan kan je als consument terecht bij Safeshops. Safeshops.be zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerste zicht gegrond is. Je kan hen bereiken via het klachenformulier op https://www.safeshops.be/nl/consumers-complaints/ of schriftelijk: Kapelsesteenweg 195/1, 2180 Ekeren, e-mail: Info@SafeShops.be

2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd.  Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.

3. Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl

4. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr

 

Retourzendingen - Wij doen niet moeilijk dat weten onze klanten :-)

U hebt 14 dagen bedenktijd om uw artikel om te ruilen of terug te sturen!
De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed.

Hoe laten we dit vlot verlopen?

Verwittig ons via mail naar info@undies4men.be en dan kunnen we samen naar de beste oplossing zoeken. Praten helpt.

Wij mailen u een retouretiket. Na het ontvangen van ons antwoord en de gekozen oplossing verwachten wij binnen de 5 dagen de retour terug bij Undies4men. U bevestigt dit etiket op de doos of de enveloppe en stuurt het pakket terug. Dit kan simpelweg vanuit een lokaal postkantoor in de meeste Europese landen. Voor de retourzending wordt er een vaste kost van €3,95 gevraagd. Dit bedrag zal afgetrokken worden van uw refund. De zending kan gevolgd worden met Track&Trace.

Om hygiënische redenen vragen we om geen gebruikte, gedragen, gewassen, bevuilde of beschadigde artikelen terug te sturen. In het geval de consument het teruggezonden goed verregaander gebruikt heeft dan nodig om te beoordelen of hij het goed wenst te behouden, zal de waardevermindering die het goed geleden heeft door dit verregaander gebruik worden aangerekend aan de consument. 

In geval van beschadigde artikelen bij levering, graag ons direct verwittigen via info@undies4men.be. Wij nemen contact met u op en nemen evident alle kosten om dit op te lossen voor onze rekening. 


Hoe zend u uw pakket  terug? 

Kleef het retouretiket Bpack World Easy Return (beschikbaar in 22 landen zie hieronder) op de doos of de enveloppe.

De retouroptie Bpack World Easy Return bieden we aan in volgende landen: België, Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk, Finland, Polen, Portugal, Griekenland, Ierland, Tsjechië, Hongarije, Estland, Letland, Litouwen, Malta, Roemenië, Slowakije en Slovenië. Bevestig dit etiket op de doos of enveloppe en ga naar een lokaal postkantoor. De zending is te volgen met Track & Trace.

Voor alle andere landen gaat u ook naar een lokaal postkantoor maar zult u de volledige kost voor het terugsturen voor eigen rekening nemen. In geval er douanekosten op uw retourzending aan ons aangerekend worden, dan zullen deze verhaald worden op uw refund bedrag.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor een verloren zending die u heeft verstuurd. Steek er een nota of de factuur bij zodat wij kunnen zien dat het jouw retour is.

Bij een aanvaarde retourzending kiest u een ander artikel of een terugbetaling. Indien u een ander artikel kiest, sturen wij u dit kosteloos op. Dit doen we slechts 1 keer per initiële bestelling. In geval van een terugbetaling vragen wij uw rekeningnummer door te geven per mail (eventueel Iban en Bic codes).

Als alles vlot verloopt zoals hierboven beschreven, verbindt Undies4men zich ertoe het volledige aankoopbedrag van het desbetreffende artikel(s) terug te storten binnen de 14 dagen. 

Ons adres voor terugzendingen: 

Peter Claus - Undies4men
Molenstraat 84
8450 Bredene
België